Zojuist aan dood ontsnapt... (deel 2)

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Thu Apr 7 12:51:09 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert wrote:

> We zullen zien.

> Precies, het ding ligt er maar voor het grijpen, en let je als
> onverantwoordelijke ouder even niet op dan schiet een kleuter zijn
> broertje of zusje dood. Leuk speelgoed, mam/pap !

Je begrijpt de grond voor het verbod niet. Een illegaal wapen koop je
niet voor je kinderen maar voor jezelf. En politie-agenten hebben ook
een gezin, maar mogen wel wapens bezitten.

(knip)

> Hoezo overduidelijk en in hoge mate?

Jazeker, het is duidelijk dat hij samen met anderen aanslagen beraamde.
En het plegen van aanslagen is helemaal niet bijzonder moeilijk. Wat in
eerste instantie klungelig lijkt is een dag later dodelijk. Een gek die
een politicus bedreigt of een grapje uithaalt in een vliegtuig of een
bommelding doet is meestal niet echt serieus. Maar zulke mensen worden
terecht wel degelijk stevig aangepakt.

> Jaja,  maar je logica is spoorloos nu.

Ja ik had al eerder je talent opgemerkt om zaken niet te begrijpen.

(knip)

> Bart, je veiligheid is niet te beschermen !!! Onze veiligheid al
> helemaal niet, en vooral niet tegen mensen (zeg je?) die grootschalige
> aanslagen beramen.
>
> Je kunt een belangrijke bijdrage leveren door zelf niet in je eigen
> angst(en) te willen geloven. Echt hoor, de veliigheid gaat met sprongen
> omhoog en geen wet bij nodig.

Aha, het struisvogel-recept.

> Bovendien, doe je het niet, tast je door die activiteit overduidelijk en
> in hoge mate de veiligheid van anderen aan.

Over welke activiteit heb je het? Je maakt een onnavolgbare gedachtensprong.

Ik weet in ieder geval dat als je Donner c.s. tegenspel wilt kunnen
geven dat je je dan serieus moet verdiepen in de materie. Anders sta je
machteloos om onze rechtsstaat te beschermen. Bij gebrek aan effectieve
oppositie maakt Donner al flink 'vorderingen' bij de afbraak ervan.

Bart Meerdink