Zojuist aan dood ontsnapt... (deel 2)

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Thu Apr 7 12:23:18 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Bart Meerdink <bm_web at XS4ALL.NL>:

(knipjes)

>  Neen, dat is niet zo. De roofovervallen vinden DAADWERKELIJK plaats,
>  die zijn echt. Dat gezeur over terroristische aanslagen zit daarentegen
>  TUSSEN DE OREN, dat is hysterie.

Kijk eens wat een enkele gek voor enorme schade aanricht, al is het
doelwit slechts 1 persoon (Fortuyn, van Gogh), laat staan als ze elkaar
in groepjes opjutten om maximaal effect te hebben. Die twee moorden zijn
echt van internationale betekenis voor het beeld van Nederland.

Ik vind het roekeloos van je om alle zichtbare tendensen van toenemend
terrorisme te negeren. Het aantal extremistische moslims heeft een
enorme impuls gekregen, o.a. door Irak. Er is geen enkele reden waarom
Nederland geen risico loopt terwijl elders wel aanslagen gepleegd
worden. Nederland is tenslotte het schoothondje van Bush, en grenzen
betekenen steeds minder.

Het is als iemand die beweert dat Russische roulette ongevaarlijk is, je
hoopt niet dat de werkelijkheid zijn ongelijk aantoont.

Elk akkefietje is weer een nieuwe escalatie, en Nederland is nu al voor
een flink deel omgeslagen van tolerantie naar moslimhaat. Dat kun je
ongefundeerd vinden, het is niet verstandig om je ogen er voor te
sluiten en alles maar zijn beloop te laten. Wat er dan gaat gebeuren is
dat we geregeerd gaan worden door de een of andere engerd die gebruik
maakt van dat sentiment.

Bart Meerdink