Asielzoekers in Winterswijk

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Tue Apr 5 23:44:39 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Glenn Mellonius wrote:

> Bart,
> Op welke manier ze hier zijn gekomen doet hier toch niet ter zake?

Ik zie de mensensmokkelaars als de veroorakers van de ellende. Het is
niet doordat de wereld er zoveel veiliger op is geworden dat er nu
zoveel minder mensen naar Nederland komen.

> Ze zijn gevlucht om hun leven te redden. Of dat waar is wordt nu
> onderzocht.

In hoger beroep begrijp ik, nadat in eerste instantie negatief is
geoordeeld.

> Ondertussen is het toch stijlloos om ze maar op straat te zetten?

Ja, daar ben ik het wel mee eens. Maar als het nou zo zou zijn dat zo'n
aanpak veel anderen tegenhoudt om ook z'n onzalig avontuur te starten
(en daar lijkt het wel op) dan is het netto resultaat toch nog positief,
en niet alleen voor ons land, maar ook voor de potentiele (economische)
vluchtelingen. Alleen de mensensmokkelaars gaan er op achteruit.

Gezien het oordeel van de rechter ga ik er tenminste maar van uit dat
dit economische vluchtelingen zijn. Ze kamperen geloof ik nu naast het
stadhuis.

Bart Meerdink