Trouw: Van Mierlo keert D66 mogelijk rug toe / Van Mierlo met allereerste Verk. Program te weerleggen.

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Tue Apr 5 18:17:49 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De 'in steen gehouwen' beginselverklaring van de JD zegt het na 20 jaar
nog altijd het beste, zie hieronder, en de modernere uitwerking op:
http://www.jongedemocraten.nl/index.php?id=84

Om Van Mierlo even gerust te stellen dat niet alle jongeren op vroege
leeftijd reeds krankzinnig zijn geworden..

Groeten,
Mark Giebels

-----------------

Beginselverklaring der Jonge Democraten

De vereniging Jonge Democraten stelt zich als vrijzinnig-democratische
jongerenorganisatie ten doel bij te dragen tot de individuele
ontplooiing van alle mensen. Zij richt zich hierbij vooral op jongeren.

Deze ontplooiing moet geschieden in vrijheid en verantwoordelijkheid,
naar eigen inzicht en overtuiging, in solidariteit met de medemens en
zonder politieke, sociale en economische discriminatie van anderen. De
verscheidenheid van mensen en opvattingen is een positief te waarderen
goed.

De ontvankelijkheid voor deze verscheidenheid vormt de bron van het
maatschappelijk denken van de Jonge Democraten. De JD kiest voor een
open en pragmatische aanpak van problemen.

De JD streeft naar een radicale democratisering van de maatschappij
opdat de principiële gelijkwaardigheid van alle mensen, individuele
vrijheid, onderlinge solidariteit en rechtszekerheid zo goed mogelijk
gegarandeerd worden.

Aangenomen op de 2e Algemene Ledenvergadering van de Jonge Democraten.
10-11 november 1984 te Bunnik.

http://www.jongedemocraten.nl/index.php?id=111