onterechte zelfgenoegzaamheid

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Tue Apr 5 02:46:51 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Tjerk Jouwstra

>Is je het niet opgevallen, hoe snel de voorzitter van de stemcommissie
(
>Henk Bleuming) tot zijn conclusie kwam, dat de motie was aangenomen: ik
> geloof nooit dat hij de uitkomst in de Van Goghzaal meegenomen heeft.

Klopt. Gaf hij zelf impliciet ook al aan. Hij zou op de hoogte worden
gesteld van de stemverhoudingen in de Van Gogh zaal en zou dan een
schatting op basis van een weging van het aantal aanwezige personen
maken (2200 tegen 400). Hij heeft dus blijkbaar geconcludeerd dat die
Van Gogh zaal er uitgaande van de overgrote meerderheid aan voorstemmen
in de grote zaal er niet meer toe deed...

Persoonlijk vind ik trouwens dat hier direct schriftelijk over had
moeten worden gestemd. Minder kans op een emotionele stem en ook de
anoniemiteit had voor enkelen wellicht toch de balans anders doen
doorslaan.

En had ook de spanning op TV nog lekker opgevoerd. Nu was het toch wel
een beetje een anticlimax einde aan de soap.

Groeten,
Mark Giebels