onterechte zelfgenoegzaamheid

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Mon Apr 4 20:07:08 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het wordt steeds gekker met de anti-democraten onder ons. Nu wordt D66
al verafschuwd omdat bobos conform een echte directe democratie zich
beperken tot een stemadvies (en Van Mierlo deed zelfs dat niet eens en
beperkte zich tot een stemverklaring). Wat willen jullie dan? Geen
discussie en maar direct stemmen? Of toch maar gewoon weer de bobos de
partij laten runnen en de leden als applausvee laten optreden, zoals bij
de verzameling nederlandse partijen min D66?

Overigens ben ik het wel met Henk van Lingen (geloof ik) eens dat het
onbehoorlijk was van de congresvz om Boele Staal - toch *de* bobo van de
afgelopen week die zich tegen het akkoord opstelde - niet ruim de tijd
te geven. De vz was duidelijk partijdig en dat was behoorlijk onbeschoft
van haar en het LB (die daar verantwoordelijk voor is). Daar zou ik het
LB maar eens voor ter verantwoording roepen in Mei..

Ik heb het congres vroeg in de ochtend live kunnen volgen via de
Internetsite 'NOS Journaal 24', inclusief het TV-commentaar van Ferry.
En ik moet zegen, dit was een grote tv-reclamecampagne voor D66.
Prachtig! Er zullen ongetwijfeld anti-democraten zoals Ger gekeken
hebben die dachten 'wat een amateuristische partij', maar er zullen
ongetwijfeld ook een heleboel kijkers zijn geweest die nu overwegen lid
te worden van D66 of bij de volgende verkiezingen D66 niet meer alles
inhoudsloze bestuurspartij zullen zien. En dat is grote winst. Ik denk
dat er ook heel wat leden van vnl de PvdA en de VVD die gekeken hebben
op TV nu zullen overwegen een overstap te maken naar D66. Want bij ons
heb je als gewoon lid tenminste directe invloed op de koers van de
partij.

Groeten,
Mark Giebels