onterechte zelfgenoegzaamheid

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Sun Apr 3 12:19:55 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Sun, Apr 03, 2005 at 11:52:01AM +0200, Bart Meerdink wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Hoewel ik op zich blij ben met de uitkomst van het congres (ik sta
> achter Pechtold missie) ben ik niet zo blij met de manier waarop.
>
> Om vijf uur komt de geplande bestuursmotie op tafel, uiteraard niet van
> te voren gepubliceerd in het congresboek, en wordt, met de echo van van
> Mierlo's woorden in de oren als enige motie van het congres in stemming
> gebracht. Klaar. Uit.

Ja, dat was natuurlijk strak georganiseerd ("zijn er nog mensen die een
stemverklaring wensen af te leggen?"). Gelukkig werd mijn motie van orde
om te gaan stemmen na blok 1 overgenomen, anders hadden we nog een uur
voor jan l*l zitten kletsen. Het was me nl. al duidelijk dat die LB motie
eraan kwam en als eerste in stemming zou worden genomen.

Overigens heb ik zelf tegen gestemd. Ik vond het akkoord (zoals zo
velen) te mager en vond dat het congres moest uitspreken dat men terug
moet naar de onderhandelingstafel. Wat het gevolg van die uitspraak zou
zijn geweest is ondergeschikt aan de inhoudelijke afweging van het
akkoord en de tussenbalans van de coalitie tot dus ver.
Wat dat betreft was ik het volledig eens met Boele Staal die betoogde dat
de verkeerde druk werd opgelegd. Overigens werd Staal kort gehouden
door de voorzitster Berndsen die zo de schijn van partijdigheid weer
eens wekte daar ze Terlouw eindeloos liet praten. D'r dedain over orde-
voorstellen stoorde me ook een beetje.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |