Internet vs. D66

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Apr 1 10:29:50 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Schitterend, Ger. Dus die vakbondspraktijken horen niet
> thuis in een democratie?

D66 zou ook een slechte vakbond zijn Henk, die hoort namelijk de belangen
van de leden te behartigen.

> Er is een andere partij in de 'markt' geweest voor deelname
> aan de regering maar hebben die kans laten liggen. Daarmee
> ook de invloed laten liggen op beleid wat door die kiezers
> beoogd werd, zelfs de door de gemeenteraad gekozen
> burgemeester.

Klopt Henk, het werd hen onmogelijk gemaakt door heimelijke afspraken van oa
D66.
Nu er wordt afgerekend staat D66 te bléren.

> Ten aanzien van die belangen heeft een (de machtsbeluste)
> partij het maar overgelaten aan de (daardoor verzwakte)
> vakbonden.

Wat heeft D66 gedaan? Wat hebben ze overgelaten aan de vakbonden?

> Ten aanzien van de door de gemeenteraad gekozen
> burgemeester, heeft diezelfde partij haar (on)macht
> mis-/gebruikt om de democratie een oor aan te naaien.

Wat zullen dan geweldig goed horen hoe D66 ze weer voor de gek houdt, 1
april zeker?

>  > zien hun
>
> ???? Jij kent hun stemgedrag? Hun mogelijkheden tot een
> afweging te komen? Een die verantwoord is?

Is die belangrijk dan indien ze enkel lid worden om juist voor of juist
tegen te stemmen?

> D66 kan nog altijd een vakbond worden, Ger. :)

Daar zei ik al wat over.

> Nee natuurlijk niet, Ger.

Dat wordt dan toch ook niks Henk.

>  > Niet-leden die

> Nee, daar heb je een punt, Ger. D66 zorgt slecht voor de
> invloed van haar eigen leden. De kennis- en innovatiepartij
> weet ICT zelfs nog niet een plaats te geven binen de eigen
> gelederen.

> Eens.

Nog eenser.

> Ja, dat vind ik ook erg. Eens dus.

Nog eenser.
Ik ben al uitgenodigd door Bert bakker, jij niet? Slechte vakbond doe
voorrang geeft aan de niet-leden he.

> Geen idee.
Misschien als wachtgeld voor de nieuwe minister of straks de kamerleden.

> Je hebt gelijk. Ze hangt nog steeds vast aan de partij
> politieke cultuur die dit land zo lam legt en waarin ze
> (noodgedwongen) onderdeel van vormt.

En intussen ook noodgedrongen, gezien de omvang.

> Hebben ze die over, Ger?

Is aftrekbaar voor de belasting toch?

> Maak je de partij nu verwijten daar waar het juist deze
> partij is die van die partijpolitiek cultuur af wil die
> juist dat mogelijk heeft gemaakt?

Ze maken inderdaad juist die partijpolitieke cultuur mogelijk, heel erg eens
met je.

> Alles kan, maar partij politiek gekonkel dat niet over de
> inhoud gaat.

En dan is het wel oke?

> Je hebt een punt.

Aha, dus ik sta voor?

> De presentatie kan stuuken beter, idd.

Inderdaad maar daar heb je eerst een inhoud voor nodig.

> Er een vakbond van maken, Ger? ;)

Nee dus, ze zouden er niks van bakken. Een vakbond is er voor de leden.

Ger