Internet vs. D66

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Apr 1 07:36:23 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Is dat nu de democratie die D66 voorstaat? Je komt er even bij en mag
meestemmen of je nu wel of niet even later weer vertrekt.
Je oude getrouwe leden, die de partij geholpen hebben te worden wat het is,
die destijds hun stem gegeven hebben aan een meedoen met ASO, zien hun
invloed gereduceerd worden door mensen die bereid zijn om 30 Euro op tafel
te leggen.
En dadelijk vol trots naar buiten komen met de mooie ledengroei?  Als dat is
wat D66 met democratie bedoeld laat dan die gekozen burgemeester en de
andere veranderingen ook maar zitten.
Bij andere partijen worden congresafgevaardigden vanuit alle afdelingen naar
het congres gezonden met een stem vanuit de afdeling. Zo doen, zij het
indirect alle leden mee. Bij D66 kunnen er van de, was het zoiets van 13.000
leden, ongeveer 2000 binnen als ze het eerste zijn tenminste. Niet-leden die
heel vroeg zijn en betalen nemen hun plaats in het bepalen de uitslag.
Wat zal een oud getrouw lid zeggen, die niet meer binnen kan en thuisgekomen
op de TV hoort dat er een X-aantal nieuwe leden zijn ingeschreven, al of
niet tijdelijk. Zou die werkelijke roepen, dat is nu echte democratie???????
Ze moeten zich eens laten nakijken daar.
En zo'n partij moet ons land mee besturen? Het is echt ongelooflijk. Zouden
ze soms de extra inkomsten belangrijker vinden of zo of wil men zo even de
kosten van het congres reduceren?
Het laat zien dat D66 na bijna 40 jaar nog steeds geen volwassen partij is.
We geven asielzoekers de eerste dag dat ze binnenkomen toch zeker ook niet
alvast maar stemrecht, en terecht. Je kan bij D66 een stem kopen voor 30
Euro.
Ze blijven ook hierin zichzelf steeds maar belachelijker maken.
Er werd van de week gesproken over een interventie vanuit de PvdA om te
zorgen voor tegenstemmen, wie weet komt dat wel uit de hoek van de VVD of
CDA om voor voorstemmen te zorgen. Een zichzelf respecterende partij tracht
dat op zijn minst toch voor te zijn, voor of tegen doet er daarbij toch niet
toe?
Of heeft men zelf al hulptroepen geformeerd? Je kan er van alles bij
bedenken maar je zou er bijna onafhankelijke controleurs naar toezenden die
moeten beoordelen of het allemaal wel eerlijk verloopt.
Zo maakt D66 er een bananenreplubliek van, een totaal ongeloofwaardige
partij, zo presenteren ze zichzelf.
Het mag duidelijk zijn dat een afkeuring mijn voorkeur heeft maar de manier
waarop is in mijn ogen een godspe. Dat de leden dit pikken zeg.

Ger