Internet vs. D66

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Apr 1 06:43:24 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Onjuist; aan de orde was de poging van Thom de Graaf om op een
> oneigenlijke manier het direct kiezen van de burgemeester door
> de bevolking door te drukken.

Blijkens ?

> Inderdaad. Maar de Eerste Kamer maakt daarbij een eigen afweging.
> Eric Jurgens, meen ik, wees er eerder deze week op dat de Eerste
> Kamerfractie van de VVD indertijd een abortuswet heeft afgewezen
> waar men in wezen voor was; ook toen ging het om het (te) haastig
> invoeren van een regeling zonder veel oog voor de consequenties.

Dat kan, maar in het onderhavige geval betrof het een
grondwet, die de weg vrij moest maken tot iets anders. De
consequenties van de plaatsvervangende konden nog niet
worden beoordeeld, want waren nog onderwerp van gesprek.

> Dat was niet de insteek van Thom de Graaf, nietwaar Bart?

Oh ? Vertel eens ....

> Vreemd, een minderheidsblok met een machtspositie?

Het blijft vreemd. Hoe heeft dit plaats kunnen vinden? En
hoezo consessies? Welke wet lag ter beoordeling voor waarin
dat ook onderwerp (allerlei concessies) van gesprek kon zijn?

Henk Elegeert