broncode

Wed Sep 29 21:59:58 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martin,

Als ik al geborneerd ben is het omdat ik bewonder wat in mijn vak
bijvoorbeeld ook met mepg en mpeg4 al bereikt en begoogd wordt en beschreven
is...

Ik hou al helemaal niet van de persoonlijke verwijten jij bent dom als je
zelf een ander verkeerd begrijpt.Ik probeer je te begrijpen en hoe slim of
niet je bent is me niet persoonlijk bekend. Of je de afkortingen kent van de
laatste technieken ook die in ontwikkeling zijn is weinig relevant als we
niet in algemene termen praten oevr wat denkbaar en mogelijk is en wat
daarvan al gerealiseerd is of wordt.

Je leest soms wat een ander zegt of ik over anderen alsof ik het over mezelf
heb.
Ik ben Ir. informatica cum laude afgestudeerd op
kennisrepresentatietechnieken maar hou niet van praten in technische
afkortingen van producten, moet ik de laatse docu naslaan, waarom zeg jij
niet mpeg(4) herkent patronen in de direct naastliggende tijd (voorgaand en
volgned beeldje) mits op dezelfde lokatie of verdergaand. Sloot stelt voor
patronen te herkenen willekeurig dwars door de ruimtelijke dimensies en de
tijdsframes heen, niet wezenlijk anders maar wel verdergaand en complexer
dan bijvoorbeeld wat mpeg zegt al te doen.Wil graag over de onderliggende
theorie en gedachten en denkbare toepassingen praten...

Jouw ideale structuur van Plasterks letterfilm is ruis, at rondom tekens
genereren, vostrekt willekeurig, zijn we het daaral niet over eens? Er is in
de tijd opzettelijk geen enkel te herkennen patroon, zoveel exponentieel
gegenereerd at random, als zich al eens een patroon herhaald is dat
verwaarloosbaar tussen alle ruis dus patroonherkenning levert niets tot
nauwelijks iets aan compressie en versleuteld coderen van gegevens en
lokaties door de tijd op, wel veel onnodig zoekwerk naar die nauwelijks
bestaande patronen. Ik snap jou daar echt niet.

Zie je Plasterks film echt als tig bij tig pixel brede film? Praten we daar
langs elkaar heen? Vind je zulke grote tig bij tiog beelden slecht van
letters prettig gestructureerd. Ik bekijk de berekening van Plasterk als
bewijs, zijn berekening heeft betrekking op de willekeurige volgorden, geen
enkel partoon in de volgorde van beelden, ruis dus.
En zo bekijken van zulke stilstaande letterbeelden is ook een ander verhaal,
zijn berekening heeft daarop ook geen betrekking. Het hangt dan van de
vormen van letters af hoe simpel de beeldpatronen zijn die zich herhalen, we
kennen allemaal de 8 notatie, iets te onnauwkeurig voor fraaie letters, of
iets mooiere, dan zijn er bijvoorbeeld maar 7 herkenbare basispatronen als
je de 8 gebruikt, de basisnotatie, nog steeds heb ik dan in de ruis van
Plasterk geen zinnige patronen achter elkaar van de letters of letterdelen,
de duizenden woorden zullen per letterdeel als patroon herkend wel eenmalig
gecomprimeerd en gecodeerd opgelsagen en gereproduceerd kunnen worden.

M.i. ging Plasterks berekening echter slechts over de opeenvolging van
tekens of beelden of wat dan ook. In zijn voorbeeld 52 letters of
kleurwaarden of geluidsfrequenties in willekeurige volgorden at random
gegenereerd, geen zinning bewegend beel din de tijd, of woord, of
aanhoorbaar geluid opleverend.

Fritz