broncode

Wed Sep 29 18:15:13 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

We praten echt langs elkaar heen, Martin,

Volsterkt onnodig want ik zie geeneens een gap tussen ons in globale kennis
van reeds ontwikkelde technieken en theoretische en technische
mogelijkheden, maar ik merk niet dat je serieus ingaat op waar het om ging,
dat Plasterks bewijs van onmogelijkheden rammelt, niet serieus te nemen is,
want wat is de zin van welke poging tot zinvolle efficiënte compressie en
codering van welke willekeurige at random ruis dan ook...

Ik stel vast dat de ontwikkeling van efficiënte compressie en codering
inclusief reproductie van niet in gecodeerde patronen aangeleverde
informatiestromen in volle gang is en vind het prima als wie dan ook wil
bewijzen dat er grenzen zijn die we niet zullen kunnen overschrijden.
Interessanter vind ik de vaststelling dat Sloot verder denkt dan
bijvoorbeeld patroonherkenning binnen een stilstaand beeld óf zoals mpeg
tussen opeenvolgende beeldjes in een film, wat goed werkt als het "beeld"
(bijna) stilstaat in de tijd. Dat hij bij tekst en geluid en film patronen
ook willekeurig door de dimensies ruimte en tijd wil herkennen en efficiënt
wil coderen en reproduceren zie ik als een toevoeging aan de bestaande
technieken en gedachten, inspirerend en zo vrijer denkend dan gebonden aan
bestaande gebruiken openingen biedend tot toepassingen die verder gaan.

Plasterk voegt aan de gedachten aan efficientere verwerking en opslag en
reproductie met zijn ruisgenerator niets toe maar blaast wel hoog van de
toren daarmee jegens ene Sloot en zijn octrooi en Pieper.

Fritz