De Stelling Van Mark Van Der Horst: 50 procent minder politici is goed voor dit land

Lenny Bruce lennybruce235 at HOTMAIL.COM
Wed Sep 29 06:57:33 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Enige tijd terug schreef lennie het onderstaande. Het doet goed dat
bestuurders nu zelf tot een eensluidende conclusie komen. Zouder er dan (ik
durf het haast niet te zeggen snikkersnikker) bestuurders zijn die niet bang
zijn hun eigen been af te zagen?
Lennie die gemakshalve hier de bestuurders/politici en ambtenaren op 1 grote
bureaucratenhoop gooit.

"Het overheidsapparaat in lenny's eigen gemeente groeide in die 10 jaar van
40 man naar 135 man op het gemeentehuis met een ongeveer gelijkblijvende
bevolking. Die mensen werken gerust wel maar waar zij 10 jaar geleden met 40
man tot 4 uur s'middags bereikbaar waren zijn ze nu naar Oostduits model met
3x zoveel mensen na 12 s'middags niet meer geopend voor het publiek. Het zal
gerust wel wat helpen om de vakantie tijden in het bedrijfsleven te
miniseren, de werktijden iets te verlengen, en de ontslagregelingen nog meer
te vereenvoudigen helaas wringt daar de schoen maar ten dele.... Er zijn
gewoon teveel mensen werkzaam voor de "in principe" niet verdienende
overheid, en VEULS te weinig in het bedrijfsleven. Of je nou aan de
gemeenschap zuigt door oneigenlijk gebruik van de WAO of door een overheids
"make believe job" het resultaat is hetzelfde en zou nog wel eens in zijn
algemeenheid voordeliger zijn aan de kant van de oneigenlijke WAO'er. Van
hem heb je in ieder geval als burger geen last... De balans is volkomen weg.
Helaas ligt de verantwoordelijkheid voor het drastisch snoeien in die
overheid bij diezelfde overheid. En das zo'n beetje hetzelfde als Lenny
vragen om zijn eigen been af te hakken. Dat doet Lenny niet...."

MSN Search, for accurate results! http://search.msn.nl