broncode

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Sep 28 19:52:16 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martin Lentink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Fritz van Rikxoort wrote:
> <...>

> <...>
>
> Misschien zou je voor de leken onder ons ook nog uit kunnen leggen hoe een,
> courant verkrijgbare, computer dan wel onderdelen daarvan, /anders/ kan
> werken dan met binaire gegevens?

Niet.

 > Hoe datacommunicatie mogelijk is zonder binaire gegevens?

Niet.

> Dat was het verhaal toch?

Jazeker.

> We pippen een 'sleutelcode' van 16 KB over de
> lijn en shazam! de allernieuwste Harry Potter op de buis!

Hoho, we creeren met het apparaat van Jan eerst een
gecodeerde in de sleutel. Daarna decoderen we en hebben we
de PC etc.. neit meer nodig. Grafische kaart en beeldscherm
uiteraard wel. Die hebben we nodig. (pin me hier niet op
vast, het gaat hier slechts om begrip en een beeld te vormen)

> PS: 16 KB betekent 16 kilobyte betekent 131.072 bits (bit = _binary_ digit)
> Waarom zou die Sloot zo'n aanduiding gebruiken als hij zijn data niet
> binair opsloeg?

Doet ie wel, hoor. Maakt het wel verwarrend.

Omdat hij dat ook doet, maar je kunt deze onmogelijk
vergelijken met de data uit het bestand waaruit nu de
beelden worden gegenereerd.

Die is namelijk eerder gecodeerd weggeschreven.
Sleutel vs bestand.

Henk Elegeert