broncode

Mon Sep 27 00:01:07 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On zaterdag, sep 25, 2004, at 14:02 Europe/Amsterdam, Fritz van
Rikxoort wrote:

> Het had allemaal niet gekund volgens de redenering uit het zogenaamde
> tegenbewijs, te veel mogelijke varianten van willekeurige opeenvolgende
> beeldjes in een lineaire film (of bij handschriften puntjes van een
> handgeschreven letter),

Is dat zo? Bij mijn weten wordt er al vanaf de jaren vijftig
aan patroonherkenning gedaan.
Wie heeft er gezegd dat het niet kon?

> dat zogenaamde bewijs bestreed ik slechts,

Werkelijk? Volgens mij bestrijd je een stropop.

> die
> methode werkt dus niet, wat niet bewijst dat geen enkele methode kan
> werken...

Nee, inderdaad.

> Die werken gelukkig grotendeels al wel, ook iets als de werkende
> broncode kan er dus komen, binnen grenzen die nog niet bewezen zijn.

Hier doe je notabene precies hetzelfde wat
je zelf afwijst! :-)

Jji zegt: als methode A niet werkt, bewijst dit niet
dat methode B niet werkt. En daar heb je gelijk in.
Maar omgekeerd geldt dit toch ook, Fritz: als
methode A wel werkt, bewijst dit niet dat methode
B ook werkt!
Dus als handschriftherkenning werkt, bewijst dit
natuurlijk niet dat *dus* de methode Sloot wel
kan werken! :-)

(Dat zou een mooie boel worden; dan zou je de
werkzaamheid van het perpetuum mobilae kunnen
'bewijzen' middels het bestaan van bijvoorbeeld
het vliegtuig - waarvan vroeger immers ook ooit
eens is opgemerkt dat het onmogelijk zou zijn.)

> Volgens de veel te beperkte methode van het zogenaamde tegenbewijs zou
> je
> ook kunnen bewijzen dat dna niet zou kunnen werken, dat beweer ik,
> maar doet
> verder niet terzake...

O.

(Is dat echt waar Fritz, van dat ingenieursdiploma?)

Erik vdMb