Huiswerk voor Hein

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Sun Sep 26 21:17:39 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Sep 23, 2004 at 09:32:57AM -0700, Mark Giebels wrote:

> met
> heeft
>
> Maar Henk, dan heeft Hein toch een punt. Want dat is exact de
> voortzetting van het poldermodel waarmee Nederland altijd de lieve vrede
> tussen de verschillende culturen heeft proberen te bewaren.

Mark, ik kan je hier helaas niet volgen. Waar verwijst 'dat' naar'?
Waarom zou mijn zin het poldermodel verdedigen?

> Overigens vond ik het geposte verhaal van Scheffer niet zo
> wereldschokkend.
> Wel vraag ik me af wat er het voordeel van is als mensen van een andere
> cultuur zo denigrerend over de Islam praten. De nadelen ervan zijn
> evident. Ik hou meer van zelfkritiek en het bieden van een platform
> daarvoor.

Mogelijk, maar was het nu wel denigrerend of slechts beschrijvend? En
als mensen zich niet uit zouden moeten laten over andere culturen, zouden
we de sociologie en de antropologie ook wel af kunnen schaffen.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |