Hans Wiegel zojuist over D66

Sun Sep 26 15:12:11 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Marc de Droog <marcdedroog at ZONNET.NL>
>Hoewel (...), kan ik (...) niet direct zeggen dat 75 zetels het gevolg
>(...) zijn van goed oppositiebeleid. (...) De groei is nu vooral toe te
>schrijven aan een gepolariseerd landschap,

 Waaruit blijkt dat het Aso is dat polariseert, verder helemaal niemand.

>waarbij "goed en slecht" (???) tegenover elkaar staan.
         ^^^^^^^^^^^^^^^^
         waarden en normen dus.

 Dat is consistent met het feit dat Aso polariseert en verder niemand.

>Oppositie wordt gevoerd in de vorm van retoriek, gekoppeld aan termen
>als "Links", "Sociaal", "Solidariteit", "Progressief"...

 Was dat maar waar. De oppositie houdt angstvallig z'n mond. Het woord
 'progressief' hoor je tegenwoordig nooit meer. Dat was een uitvinding
 van Brinkhorst toen de wind de andere kant opging en hij z'n mislukte
 facelift-grijns nog niet had.

>Wanneer gaan we het over de problemen hebben? En kunnen we dan a.j.b.
>reeel over oplossingen beginnen?

 Wat D66 betreft: zie mijn mail vanmorgen op deze lijst.

 Wat Nederland betreft: Aso is het probleem, verder niemand. Behalve dat
 we een door-en-door verrotte ploeg aan het roer hebben, is het helemaal
 niets aan de hand. Dat is mogelijk de reden waarom de oppositie zwijgt.
 Ze ziet een stelletje idioten, die nog niet eens geschikt is voor een
 speeltuinbestuur, met de botte bijl te keer gaan. Maar dat wil nog niet
 zeggen dat er iets mis zou zijn met de speeltuin, laat staan dat vanaf
 nu de kleuters hun zandtaartjes anders zouden moeten bakken.

 Alle kritiek richt zich niet voor niets op de hooghartige houding van
 Aso. Tal van groepen, die doorgaans niets met elkaar te maken hebben,
 zijn eensluidend in hun kritiek. Onder de critici heerst er geen onenig-
 heid over wie de zaken beter ziet, het oordeel over wat er zich thans
 in ons land voltrekt, is unaniem.