broncode

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Fri Sep 24 21:51:13 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> De redenering is dat met een beperkte opslagcapaciteit maar een beperkt
> aantal unieke (verschillende) "films" zijn op te slaan, "hij" toont aan dat
> zelfs van eenvoudige letterfilms (een letter uit het alfabet per seconde) er
> al meer verschillende films mogelijk zijn.
> Deze op het oog wat algemene wiskundige redenering is gevolgd om elke
> mogelijke compressie denkbaar te houden, niet uit te sluiten, zelfs
> compressie van gegevens uit verschillende beelden (en geluiden) gecombineerd
> uit willekeurige momenten in de film (hetgeen met geleidelijk of
> [...]

Pieper is volgens mij typisch iemand die netwerkt, dwz zelf nergens
verstand van heeft maar 'experts' opscharrelt die het wel zouden moeten
weten.

Je moet je voorstellen dat een speelfilm in acceptabele kwaliteit net op
1 CD/VideoCD (800MB) past, tegenwoordig worden daar de DVD's met veel
meer capaciteit voor gebruikt, voor betere kwaliteit. 64K past 125.000
keer op 1 CD.

Dus de geclaimde extra 'compressie' zou een factor 1.000.000 behelzen
(ten opzichte van wat de huidige stand der compressie-techniek presteert).

Een claim van een factor 2 was al spectaculair geweest.

Het lijkt me dat er spake is geweest van een geslaagde goocheltruc
(draadloze data of geprepareerde hardware o.i.d.). Goede goocheltrucs
zijn ook volstrekt onnavolgbaar, maar dat wetende zou ik niet zo snel
onwaarschijnlijke conclusies trekken uit onverklaarbare verschijnselen.