zelfkritiek

Fri Sep 24 16:39:42 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On vrijdag, sep 24, 2004, at 16:13 Europe/Amsterdam, Hein van Meeteren
wrote:

Je zou toch niet meer reageren Heintje?

> Jaja, dan is een Turk of een Marokkaan ook heel gewoon, want ze kopen
> "gewoon" hun groenten op de markt. Waar maakt u zich dan druk over?

Ik maak me niet druk over Turken of Marokkanen.
Jij bent weer ten prooi aan je 'wie niet voor mij is
is tegen mij'. Dat ik de moeite neem om je geraaskal
door te prikken wil toch niet zeggen dat ik het
volmondig met Paul Scheffer eens ben?

> Omdát ze dienstmeisje was, was ze geen vreemdeling?

Waar heb ik dat beweerd?

> Wat een zotteklap weer.

't Is dat je het zelf zegt...

> Wat zeurt u dan over vreemdelingen hier die slechts tien uur vliegen
> hiervandaan wonen. Waar zeurt Scheffer over, het zijn "gewone" mensen
> die een beetje werken in dit land, die gevaarlijke Moslims, net als die
> dienstmeisjes van u.

Voor de goede orde: ik zeur niet over vreemdelingen,
en ik ben Paul Scheffer niet.

> Jeetje.

Ja, voor iemand die gewoon is zich per Citroen te
verplaatsen is zoiets een eye-opener, dat begrijp ik best.

> En omdat ze líepen waren ze geen vreemdelingen?

Omdat ze van Westfalen kwamen lopen, hadden ze
een ander idee van afstanden dan iemand die gewoon
is zich per Citroen te verplaatsen.

> Kan je nagaan hoe multicultureel onze samenleving tóen al was!

Je kunt er misschien ook uit concluderen dat de
culturele verschillen niet zo groot waren dat er
sprake was van een multiculturele samenleving.

Jij probeert steeds de Deense zeeman neer te zetten
als een soort exoot, als de Turk of de Marokkaaan van nu.
("een Deen in die tijd was een verre vreemdeling")
Maar waarom eigenlijk? Voor de mensen uit die tijd waren
Denen waarschijnlijk helemaal niet zo bijzonder.

> Leest u de boekjes nog maar eens door over de wallen in Amsterdam, en
> de
> cultuur rond de logementen en drinkhuizen.

Dat hoeft niet, ik begrijp best dat er uitzonderingen waren.

Je kunt toch niet in ernst beweren: omdat er op de Wallen
werd gehoereerd, was er sprake van een multiculturele
samenleving?

> Haha, u vermaakt me. Ik moet m'n muil houden.

Als je zwatelt van "Probeert u eens de bril van díe dagen op
te zetten, en niet te kijken vanuit het huidige perspectief."

> Ouwe regent.

Ik ben toch niet liegend en scheldend en statuten schendend
op mijn bestuurszetel blijven zitten?

> Oh nee? Bewijs dat eens! ;-)))))))))))

Je bekende truc, omkering van de bewijslast.

Jij beweert dat de toenmalige Nederlandse samenleving, vooral
in de urbane (handels)centra multi-etnisch was.
Dan verwacht ik toch op z'n minst het bewijs dat er in die
centra Japanners, Madurezen, Hottentotten en Arowakken
rondliepen.

> Cohen is geen Wilders, als u me permitteert.

Goh. Meen je dat nou?

> Dat moet u tegen een verzetsman vertellen, of de stakers van februari,
> dan kunt u een klapje op uw muil krijgen van de gestaalde kaders.

Wordt mijn opvatting daar minder waar van?

> Uw generalisaties verrijken dit gesprek geenschzinsch.

Daag Heintje Davids. Van harte beterschap.

Erik vdMb