Huiswerk voor Hein

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Sep 24 13:46:31 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

Henk,

> Is zelfkritiek werkelijk een "kunst"?

Ja, en kunde.

 > Zijn die Berbers, Koerden en
> Bosniers daar inderdaad te weinig artistiek voor?

Lijkt mij niet. 'Nederlanders' (om ze dan ook maar eens als
één groep aan te spreken) lijken daarin wat te kort te
schieten, want over wat zich in Rotterdam aan het afspelen
is hoor je (nog) niemand.

Daar draagt (voor zover ik het nu begrijp) een stadsbestuur
de moslims op openlijk te debatteren over de Islam en voor
henzelf controversieele kwesties. En onder het mom van
intergratie.

Men wil dat belachelijke idee, met de tijd, zelfs nationaal
en internationaal als voorbeeld stellen.

Ik hoop dat de centrale overheid snel een eind maakt aan
deze staatsinmenging in de levenssfeer van deze mensen.

Kerk en Staat gescheiden, als ik het wel heb. Dat houdt
natuurlijk ook voor de Staat in daar op geen enkele wijze
invloed op uit te oefenen. Alsmede de lagere Staatsvormen.

Verwacht van D66 daar actie tegen te ondernemen.

 > En ben jij dat wel,
> dan? Kijk eens wat je (indirect) over jezelf zegt!

Dat ik het bij het rechte eind hebs, Henk. :) En met een big
smile erbij. :) Had nog wat groter gemogen, hoor.

Nu weet ik dat jij ervan uitgaat dat jij dat hebt, dus
zullen we nog een tijdje verder moeten zoeken.

Dat laat overigens onverlet dat die bladwijzer daar goed
ligt. ;)

Henk Elegeert