VOC schepen en multikul

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.NL
Thu Sep 23 14:09:10 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Thursday 23-9-2004 13:23, Hein van Meeteren wrote:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>De opvarenden vormden een gemêleerd gezelschap, afkomstig onder meer uit
>de Republiek zelf, Duitsland, Scandinavië en andere landen rond de
>Oostzee. <knip>
>Het voedsel aan boord was over het algemeen eentonig en arm aan
>vitaminen. <vreselijke beschrijving geknipt>

Wat vreselijk voor mijn over-over-over-grootvader.
Volgens de overlevering kwam hij uit Ierland, en arriveerde in 1800 per VOC
schip in Sri Lanka. (destijds een Nederlandse kolonie).
Zijn nageslacht emigreerde later verder naar het voormalige Ned. Oost Indie.

Glenn Mellonius
Email sent to me containing viruses will be deleted BEFORE it will ever
reach me.
So if you send a message and do not get a reply, blame the virus.