Fw: wao-cijfers (aanvulling)

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Sep 22 10:51:37 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Ger" <gmw.arts at home.nl>
To: "Bert Bakker" <bbakker at usa.net>
Sent: Wednesday, September 22, 2004 10:46 AM
Subject: Re: wao-cijfers (aanvulling)

> Bert schreef:
>
> Oeps, ik had ze toch, maar het zijn oudere cijfers, uit 2002 en 2003:
>
> Bij de laatste stand van zaken (Jaaroverzicht Arbeidsgehandicapten 2002)
> geldt
> het volgende: 227520 WAO'ers hebben werk (zowel gedeeltelijk als volledig
> afgekeurden).

Ger:

 Dit behoeft enige nadere toelichting Bert.
 Volledig afgekeurde mensen met een baan? Als je weet hoe men aan de
 beoordeling van je restcapaciteit komt zou je begrijpen dat volledig
 afgekeurde mensen met werk niet meer volledig afgekeurd kunnen zijn. Zodra
 je zoveel verdiend dat je onder de grens van 80% komt val je terug naar
 65-80%.
 Is trouwens ook zo'n geweldige stimulerende regeling om mensen te motiveren
 aan het werk te gaan indien ze die kans al zouden hebben. Kom je met die
 verdiensten uit op 79% dan mag je 20% van je uitkering inleveren en schiet
 je er geen donder mee op. Zit je op 81% van je maatmanloon dan hoef je niks
 in te leveren. Raar toch he dat mensen dan tegen de baas zeggen, doe mij
 maar een dubbeltje per uur minder.

 Wist je trouwens dat mensen die tegen het maximale dagloonbesluit aan
zitten
 en die een baan accepteren van X uur per week op het minimumniveau niks
 hoeven in te leveren. Lekker 100% afgekeurd blijven en er een maandloon
 erbij in de zak steken?

 Slimme jongens en meisjes daar in den Haag hoor. De kleine man pakken is
 makkelijker he, die kan niet protesteren.

 Ger