Waarom het beter is dat Bush wint....

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Sep 20 10:09:09 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ellen Vunderink wrote:

> Help!!! Hein!!!

Ellen, meisje nou toch. Wat kan ik voor je doen?

> Straks zit je naast JPB in het ziekenhuis.

Die kans zit er niet in, ik ben klasse 3 verzekerd, hij zit zeker in de
luxe klasse.

> Hij met een
> ontstoken poot en jij met een ontstoken verstand.

Mijn verstand is inderdaad in woede ontstoken. Al een behoorlijke tijd.
Maar het ziekenhuis hoef ik niet in.

> Maar waarom ik het spaans benauwd krijg, van Bush eventuele herverkiezing,
> is die aanhoudend dom agressieve bronto houding.

Die heeft Kerry dus ook, maar flegmatischer, trager. Dat maakt hem
misschien nóg gevaarlijker. Beiden zitten als apen te roffelen op de
trom van hun oorlogsverleden. Kerry is dus nauwelijks een alternatief.

> De wereld is niet het
> gorilla strand van de Apenheul, waar je met imponeren, op je borst
> roffelen en om je heen slaan, de boel onder controle kunt houden.

In de politiek wel. Heb je dat nou nóg niet door? Alleen aapjes en
apinnetjes met een grote bek en en veel smerige truukjes komen erin en
kruipen naar boven. Ménsen? Nadenken kritische ménsen? Die worden door
de apenkliek geloosd, afgeschoten, aan de zijlijn gezet en het zwijgen
opgelegd.

> Iedere dag langer Bush, is iedere dag dieper in de shit.

Precies, en zie het dialectisch: hoe meer shit, hoe eerder de échte
omslag. Kerry houdt de omslag alleen maar tegen. Laat de shit zich maar
ophopen totdat iedereen erin dreigt te verstikken. Dan komt de
verandering héél snel, let maar op.