Waarom het beter is dat Bush wint....

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Sep 20 10:01:41 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> Niet doorvertellen aan de Republicans dus...

Heb ook nog een geheimpje: gisteren Niek Biegman gezien op Buitenhof?
Die man beweerde dat NL pas aan de oorlog meedeed nadat de Amerikanen
"gewonnen" hadden. Dat klopt van geen kanten, want NL verklaarde zich al
solidair met de VS vóór de inval. We hebben alleen niet meegedaan aan de
inval om militair-politieke redenen, niet omdat we neutraal of tégen waren.
Affijn, ik liet een onparlementaire vloek vallen toen ik deze uitspraak
op de tv hoorde maken en zei tegen mijn zoontje van 3: "Als ik die man
spreek dan vertel ik hem even goed de waarheid".
En het wonder geschiedde: een uur later stond ik te swingen bij een
bandje op de nieuwmarkt, en wie kuierde daar rustig langs, met zijn
fietsje aan de hand? Juist, Biegman, vers uit de studio Plantage. Die
kans liet ik me niet ontgaan en ik spurtte naar hem toe: mijnheer
Biegman, mijnheer Biegman! Hele verhaal uitgelegd, en weet je wat hij
zei (pshhhh niet verder vertellen...): "Ik ben het helemaal met u eens.
Die oorlog is een gigantische puinhoop en NL doet mee aan een illegaal
avontuur. Het is een rotzooi daar en die inval had nooit en te nimmer
mogen plaatsvinden". "Maar waarom zegt u dat dan niet op tv?", was mijn
  vraag. "Tja, ik heb nog goede contacten op BuZA, dat zouden ze me erg
kwalijk nemen, ik kan me dat niet veroorloven...".

Diplomaten.....