Internetkloof+Arbeidsproductiviteit...

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Sep 19 22:51:24 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny,

Delirisch of euforisch of teut - je praat onbeholpen. De Nederlandse
werknemer is arbeidsproductiever dan de Amerikaanse (106 tegen 100 in
2002). De Nederlandse werknemer werkt korter, heeft nog steeds een meer
dienstverlenende overheid en heeft meer vakantiedagen. Om maar es wat te
noemen. De Amerikaanse neolib is dus onvoordelig voor de Nederlandse
werknemers. En aangezien we al jaren geglobaliseerd zijn richting USA e.d.,
betekent dat dus niet dat dit nadelig is voor "de economie". [Dit kwaken de
neolibs altijd bij hun pleidooi voor verslechtering van de
sociaal-economische verhoudingen!] Het is een kwestie van ordening en verdeling

Verder citeerde ik, in een andere bijdrage, slechts dat er naast kloven in
opleiding en inkomen nu ook een relatief zelfstandige internetkloof
ontstaat, wat, als ik het goed begrijp, ook blijkt uit de door jou
geciteerde cijfers.

Overigens ben ik het met je eens dat er wel heel ruw met die pc-prive
regeling is omgesprongen...

hv,u
------