Fw: [D66] Roken in de horeca

drs. W.E. van de Griendt (Universiteit Twente, faculteit W.E.vandeGriendt at UTWENTE.NL
Wed Sep 15 14:43:48 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dag Ger,

als je kijkt naar de trein waarin een grote coupe opgedeeld is in een rokers
en niet rokersgedeelte en dat tussen beide gedeelten geen deur zit en het
rokersgedeelte niet wordt afgezogen, dan komt er gewoon rook naar het
niet-rokersgedeelte. En voor wat betreft de rook, ik heb er met name last
van na inspanning of irritatie van de keel na/bij verkoudheid.

Waar het bij mij omgaat bij de afweging, is het aantal mensen dat hinder
ondervindt, het gemak waarmee bepaalde activiteiten en/of hun negatieve
effecten vermeden/gestopt kunnen worden, het bestaan van geschikte,
uitvoerbare alternatieven en ultimo een inschatting van welke situatie (wel
of geen rookverbod, cq. afhankelijk van tijdstip en/of locatie) de
gunstigste resultanten van een sociale kosten/baten analyse oplevert.

Met vriendelijke groet,

Wim van de Griendt