Roken in de horeca]

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Sep 15 03:09:12 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> [...]

Was haben die hier zu suchen? :)

Weet ik. Europeanen heten we nu in enen.
En met Duitsers vergeleken, die gewoon 'rauchen' voor zover
ik weet.

> Henk lees de thread nog eens rustig door.

Jij voorspelt dat het (jouw rookbeleid) pas iets met kan
worden indien men hier voor een half jaar een compleet
rookverbod in de horeca laat gelden (om uit te testen, zeg
je) en om aan het eind van die periode een referendum te
houden over dat rookbeleid.

Met welk kabinet wil je dat gaan doen, Mark?

> Henk, dat weet ik ook wel.

Ha mooi. Dus je snapt dat er inmiddels een heel andere (zeer
kille) wind waait door dit land?

> Ik had het trouwens over een volksinitiatief
> met meerdere keuzes, niet een correctief referendum.

Nee, een referendum aanvankelijk.

Maar luister, als dit Aso-kabinet het welletjes vindt is er
zelfs geen correctief referendum over om iets te herstellen.
Dat is mijn punt.

> Nog idealistischer
> dus. Inderdaad onrealistisch in het regenteske Nederland. Maar goed,
> mijn voorstel is gemakkelijk te gieten in een Nederlandse vorm.

Ok.

>  De
> regering drukt een wetsvoorstel voor een proef van een half jaar door de
> kamer door de coalitiepartijen onder druk te zetten (niemand wil het
> namelijk)

Prima, dan hebben we een verbod, Jij blij?
... en vergeten we al die andere belangen.

> en analyseert de gevolgen dmv inspraakavonden en
> opiniepeilingen. Zo goed?

Nou, die komen er dan niet, of men trekt zich daar niets van
aan. Niet dit Aso-kabinet. Snap je?

> Wie? Ik heb Bush en consorten niet gevraagd als je dat bedoelt.

Ja, dat bedoelde ik.

Mare ..., wat te denken van een volksinitiatief ? ;)
Als jij hem daar erdoor hebt doe ik het hier voor jou, deal? :)

BTW: Hoe roken ze daar een joint in de kroeg?

> Ja hoor Henk. :-(

Of dat man/vriend en/of vrouw/vriendin ieder apart naar een
andere kroeg moeten, met alle gevolgen vandien.

This is not America. ;)

Henk Elegeert