Roken in de horeca

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Tue Sep 14 19:14:04 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Henk van Lingen
> Als je dan een proef wilt, zoek in elke redelijk grote plaats een
> paar cafe's die een jaar rookvrij willen zijn. Je garandeert ze de
> teruggang in omzet te vergoeden (uit de accijnzen natuurlijk), anders
> krijg je geen kandidaten. Als jij gelijk hebt hoeft er geen cent bij
> en maken ze zelfs meer winst.

Nee Henk, zo verander je geen culturele perceptie, en dat is de oorzaak
van de weerstand tegen verandering.

Die voorgestelde landelijke proef kan een democratisch draagvlak
creeeren voor een rookverbod en dat is mijn doel. Net als dat er nu vele
niet-rokers zijn in Nederland die roken bij het horecabezoek horen
vinden, zullen er dan vele rokers zijn die roken niet (meer) bij een
horecabezoek zullen horen vinden. Dat is mijn overtuiging en vandaar de
voorgestelde proef.

Mark