Roken in de horeca

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Sep 14 12:20:37 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ik hoorde laatst dat het rookverbod in de horeca in Nederland weer voor
> een paar jaar is weggepolderd door oncontroleerbare convenanten.

Nee, men heeft gezocht naar een oplossing voor een lastig
probleem. Duidelijk dat je geen horeca ondernemer bent, die
het de gasten (alle) naar de zin wilt maken. Een onderdeel
van een bedrijfstak die het al moeilijk heeft.
Bovendien zijn er meer die (terecht) convenanten hebben ...

 > Gaat
> een hoop geld en frustraties kosten, da's al wel duidelijk.

Ja, en jij komt met een oplossing?

> Waarom niet een half jaar een compleet rookverbod in de horeca uittesten
> en aan het eind vban die periode een referendum houden over het
> rookbeleid.

Omdat het op geen enkele manier pragmatisch is, of werkelijk
een oplossing biedt. Velen bovendien dat half jaar
bedrijfseconomisch niet gaan overleven.

 > Meerkeuze het liefst. Wilt u weer in de rook eten, wilt u
> dure rookvrije ruimtes via convenanten of wilt u vasthouden aan het
> totale rookverbod in de horeca.

Je bent volstrekt blind voor de werkelijkheid?
Want, waarom dan eenzijdig voor de horeca en niet ook gewoon
buiten, in het bos, op de straat?

 > Ik geef u allen op een briefje dat de
> derde optie zal worden geprefereerd door een ruime meerderheid van de
> burgers.

Ja en, dat is dan de oplossing? Je zoekt een meerderheid en
lost daarmee alle probleem op?

Pragmatischer is je te richten op de rokenden en die van het
roken af te krijgen. Hoe minder 'stinkdiertjes' in dit land
hoe beter.

Henk Elegeert