Et Tu Paulus...

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Sep 13 14:38:57 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen wrote:

> Dat lijkt een terechte observatie. Bij 'nederige' Hein kennelijk niet
> maar voor verreweg het gros van de bevolking staat veiligheid bovenaan
> het verlanglijstje.

Vraag me af hoe groot dat gros van u is. En zich beroepen op een gros is
cryptopopulistisch, maar dat wist ik al van u. En al zou dat gros
bestaan, dan nog is het weerzinwekkend. Maar ik begrijp dat u als
rechtgeaard D66-er ineens voor voor de afschaffing van de rechtsstaat
bent. Wat mot je met die lastige D, hè? Als het maar veilig voelt, toch?
Weet je wat: sluit de hele bevolking op in een kelder, en laat ze hun
bek houden, dat is het veiligste dat er is. Succes!

  De hamvraag is natuurlijk altijd of en hoe
> duidelijk gemaakt kan worden of de veiligheid in het geding is. Het schort
> meer daaraan dan aan het uitgangspunt.

Wat een gelul. Wat en hoe duidelijk gemaakt kan worden...heb je 1984 van
Orwell gelezen? Daar staat de hel dag een soort Bush-kloon op de
alomtegenwoordige buis te beweren dat er oorlog is en dreiging. Daarmee
kan je de bevolking lekker bang, en daarmee rustig en slaafs houden.
Moet je wel aanspreken. Voor de lastigen onder hen (die vermaledijde
crypropacifisten van u) is er nog een pilletje. En als ze dan nog niet
koest zijn: afvoeren naar de vernietigingsfabriek.

> Vreselijk, Hein.

Nee hoor, doodnormaal in dit landje dat door kliekjes wordt geregeerd.
Uw kliekje, PvdA-kliekjes, VVD-kliekjes. Modder maar lekker verder, Henk.