Creationisme in Servie

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Sep 10 08:12:36 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Democs,

Een recent voorbeeld van misbruik van godsdienst voor politieke macht: de
Servische premier Kostunica heeft bevolen dat scholen voortaan naast de
evolutieleer van Darwin ook de scheppingsmythe uit de bijbel moeten
onderwijzen. Doel: politieke steun verwerven bij de Orthodoxe Kerk.
(Bericht RNW Buitenland)

Ik herinner me nog het beleid van een D66-gezondheidsminister die een
tijdlang hetzelfde toestond vanuit de multicult-ideologie. Zij figureert
nu, veelzeggend, in een of andere anti-racisme commissie. Anti-racisme
gemonopoliseerd door elitaire racisten...

Zo zie je maar hoe machtshonger en apartheidsdenken elkaar in de nieuwste
geschiedenis kunnen kruisen. Een reden temeer om openbare symbolen van
godsdienstigheid te weren uit openbare instellingen. Terecht verbieden
scholen ook politieke symbolen zoals bomberjacks. Nu nog de kruisjes,
keppels, hoofddoekjes, tulbanden e.d.

Henk Vreekamp, Utrecht