Standpunt.nl: De VVD moet samengaan met D66

Fert Fert6565 at HOTMAIL.COM
Mon Sep 6 15:45:46 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tijdens de afwikkeling inzake Geert Wilders is duidelijk geworden dat de VVD
in de kern toch minder van D66 af staat als wij
soms weleens denken, ik begin er oren naar te krijgen.

Belangrijkste obstakels zijn

- buitenlandse politiek > Pro USA versus (VVD) Pro Europa en niet Anti USA
(D66)
wij kiezen bijvoorbeeld voor prioriteit in de agendering voor WEU
interventiemacht (D66) niet voor NAVO interventiemacht (VVD)
- energiebeleid, en los en in combinatie het milieubeleid
- staatsinrichting >  De VVD moet af van het mega pro koningshuis (lees:
pro telegraaf ) geneuzel, dat moet een stuk praktischer en uitgesloten
worden van subjectieve beargumentaties
- een aantal teveel conservatief denkende elementen in de dan ontstane
fusiepartij

Belangrijkste overeenkomsten zijn

- liberale kijk op de wereld
- economische kijk
- rol van de overheid

Als wij wat minder wassen neus politiek bedrijven en de VVD wat
terughoudender is haar recht van de sterkste politiek en korte termijn
denken dan komen we er wel uit

Reden van fusie:

Macht > Een fusiepartij krijgt met 40 a 50 zetels potentieel veel macht :
VVD'66

mvg, louis de wit