Nederland trekt massal de grens over

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Sep 6 15:18:30 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik woon hier 500 meter van de Duitse grens in de buurt van Venlo. Was het eerst zo dat op de vrijdag en zaterdag elek Venloernaar de stad angstvalling meet doordat die overspoelt werd met Duiste klanten daar is het steeds meer andersom. Langzamerhand is het meestvoorkomende reklamebord in de binnenstad te huur en te koop en parkeren kan je weer overal.
Een km of 5 over de grens is een hele grote kaufhalle waar naar mijn schatting 1000 auto's kunnen parkeren en als je op zaterdag komt staan er zeker rond de 750 gele kentekens bij. Ook de drank wordt massaal daar gehaald en nog even als we zo doorgaan ook de tabakswaren.
Is dat wat Balkenende bedoeld met het stimuleren van de economie? Dan maakt hij wel een vergissing want dat is dan de Duitse en niet die van ons.
En het zijn niet alleen de grensbewoners hoor, tot aan Eindhoven, den Bosch etc. Een keer per 14 dagen even heen en weer rijden en flink inslaan en je hebt voordeel genoeg. Aan de Belgische grens is het niet veel anders hoor ik van bekenden.

Zeker als je aan de grens woont. Een taxi nodig, bel dan een Duitse, scheelt je ongeveer de helft in de prijs en ze zijn er nog sneller ook.

Hoezo, dat dit k*tlandje landzamerhand naar de knoppen gaat? Vraag maar aan Zalm.

Groetjes

Ger