Ontslagvergoeding

Sat Sep 4 17:56:49 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bovendien als je al de ww niet of slechts gedeeltelijk in wilt laten gaan,
dan zou ik hem slechts opschorten,
laten rechters of andere onafhankelijke bevoegden maar aangeven tot welke
periode de ontslagvergoeding strekt als doorbetaling van loon, kan de ww
daarna ingaan, zonodig,
immers als het als loon van een ww wordt "afgetrokken" ipv als kapitaal
wordt vrijgelaten, kun en moet je even consequent uit blijven gaan van
voortzetting van een dienstverband met loonvoortzetting, het is het een of
het ander en niet willekeurig eten uit de ruif;

en anderzijds voor welk deel als schadeloosstellingen niet zijnde
loonbestanddelen ipv voortzetting dienstverband en loon. Dat kapitaal blijft
uiteraard vrij.

Dit wilekeurige inpikgedrag zoals vaak en vooral bij overlijden
(successie"recht") heeft geen pas...

Fritz