Ontslagvergoeding

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sat Sep 4 11:33:44 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Vergeet je hierbij niet, dat de WW maximaal 70% van het sociaal maximum
> bedraagt, en mensen met een hoger inkomen van oudsher toch al andere wegen
> zoeken om een dergelijk inkomensgat te vermijden?

Hoe kom je erbij? De WW is 70% van het laatstverdiende loon.

> Terugvallen op de oude vakbondsacties is volgens mij al helemaal geen
optie,
> en De Geus blijft in zijn streven naar controle op de niet werkzame
> samenleving ook veel te veel hangen in het  oude vakbondsdenken.

Het is ook geen wens, ook niet van de vakbonden om zo in actie te komen maar
een nood, wat moet je anders met een aso-kabinet wat naar niemand wenst te
luisteren. En ach, de Geus, ook zo een zakkenvuller die alleen maar kijkt
naar zijn eigen belang en aanpasbare principes heeft. Waar hij vele jaren in
de vakbond gewerkt heeft aan veel dingen die er bereikt zijn voor werknemers
wenst hij ze zelf weer in 2 jaar af te breken. Mocht dit kabinet vallen en
hij weer teruggaan naar het CNV dan schreeuwt hij weer in omgekeerde
richting.

> Hup Gert, een nieuwe wind, ook bij jou in de buurt van Venlo, heb je al
> peroxide gekocht voor je haar? Wilders wacht op je, want hij lust je rauw!

Wilders komt vandaan vlakbij de plek waar ik nu woon. Men lustte hem hier al
rauw toen hij begon in de politiek hier als ik de mensen zo hoor. Gewoon een
schoffie die een beetje omhoog gevallen is en met andere woorden zegt wat
ook mensen zeggen die we dan racisten noemen. Een ding moet ik hem nageven,
hij durft in Venlo nog gewoon in de winkelstraat rond te lopen, lijkt mij
levensgevaarlijk voor zo'n figuur.

Ger