Geert Wilders (was: Betuwelijn)

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Sep 4 07:42:51 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Helemaal eens, maar daarmee erken je dus ook dat het er niet zo goed
> voor staat met de democratische legitimatie momenteel.

De legitimatie van de partijcratie bedoel je dan, neem ik aan?

> En dus is er wel het een en ander aan te merken op de
> alleingang van Wilders.

Zeker. Die is - volkomen onnodig en voorbarig - zijn eigen
partij uitgepest. En bovendien om partijpolitieke
belangen/redenen. Niet omdat hij niet goed zou functioneren,
integendeel. Helaas maar waar. Het spel speelt ie goed, zijn
knikkers? Tja, niet de mijne zeg maar.

Dat hij 'gedwongen' een keuze moet maken, tja moet je niet
gaan huillebalken zoals Van Aartsen, of zelfs met valse
beschuldigingen komen als het roepen van 'diefstal'. Dat
heeft, en kan hij ook niet hard maken.

Wilders is namelijk gekozen de Tweede Kamer binnen gekomen.
Niet omdat een partij (VVD) hem heeft uitgenodigd een zetel
te komen bezetten.

Henk Elegeert