Kabinet wil af van twee paspoorten

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Sep 3 12:14:12 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> [..]  Boris heeft willen laten zien dat hij juist een heel
andere kant op
> denkt: geen afschaffing van de dubbele nationaliteit, maar dat mogelijk laten
> en denken in de richting van internationaal (Europees) burgerschap.

Bert, laat me niet lachen. ;) Voor een internationaal
(Europees) burgerschap heb ik geen enkel paspoort nodig.
Uberhuapt niet. Enkel de wil me als internationaal
(Europees) burger op te stellen en daarbij woonachtig te
zijn in een van de deelnemende landen. Meer voorwaarden
dienen niet te zijn verbonden aan een burgerschap.

Met dat internationaal kan ik al helemaal niet uit de
voeten. Een planeet aarde paspoort dan maar.

> Dát is de achtergrond van dat Europese paspoort, niet een
> of ander bureaucratisch construct, zoals hier wel is
> beweerd.

Bert, DAT is een bureaucratisch construct.

Henk Elegeert