Betuwelijn

Ellen Vunderink evu at PLANET.NL
Fri Sep 3 09:36:37 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Fri, 3 Sep 2004 00:20:37 +0200, Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>
wrote:

>Nee, niet bepaald. Een systeem waarin de partijen niet meer het
>monopolie hebben op de werving en selectie van volskvertegenwoordigers.
>Dus meer onafhankelijke kandidaten.

Op dit punt ben ik het grondig oneens met je. Ik zie de TK al helemaal vol
zitten met eenlingen die op zichzelf staan en alleen opereren en niet
kunnen profiteren van de voordelen die het biedt om in een groep mensen te
werken die dezelfde politieke koers willen varen. Geen introspectie,
retrospectie, onvoldoende perspectief, een te klein kader. Dan krijg je
het toppunt van pragmatisme, een TK die meewaait met de windrichting van
die dag.

Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat een eenmansfractie een waardevolle
bijdrage heeft geleverd aan de TK.