Betuwelijn

Thu Sep 2 19:20:19 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On donderdag, sep 2, 2004, at 17:53 Europe/Amsterdam, Ellen Vunderink
wrote:

> Ik reageerde veel te snel. Ik heb het over een goed werkend
> ondersteunend
> en uitvoerend ambtenarenapparaat dat verantwoordelijke ministers en
> staatssecretarissen goed informeert en bereid is de gekozen
> beleidslijnen
> kritisch en constructief te volgen. Dat zou het voor de
> volksvertegenwoordiging wel gemakkelijker maken om goed werk te
> leveren.

In een eerdere reacties schrijf je: "Ambtenaren die beleidsbepalend
zijn, en het
zodanig oneens zijn met de koers die ministers of staatssecretarissen
willen
voeren dat ze het gekozen beleid, tegenwerken, vervangen door mensen
die uit
de maatschappij komen en daar met een been in blijven staan, die
kritisch en
zelfdenkend zijn, en bereid om het gekozen beleid van de zittende
regering
te volgen."

Doel je dan op het Amerikaanse systeem, waarbij na een wisseling
van regering ook de ambtenaren worden gewisseld?

Erik vdMb