Kabinet wil af van twee paspoorten

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Sep 2 06:27:11 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Maar feitelijk, Marc,
>
> Worden onze onderscheiden nationale pas-poorten, let wel geen
> nationaliteiten maar reisdocumenten, al als één Europees pas-poort
> behandeld, zeker binnen Schengen, waarbinnen een pas-poort om te reizen niet
> eens meer nodig is. Logisch denkt Boris en zijn fractie dus wel...
>
> Binnen de hele EU is er vrij reizen (en werken en vestigen) maar zijn er nog
> wel pas-poort controles, maar die zijn er dan vanwege de gemeenschappelijke
> buitengrens (dus vanwege e grensoverschrijdingen van niet-EU-ers) en om
> [...]

Wat een giller nu toch.

EU burger vraagje: De belofte was: We zouden vrij kunnen
gaan reizen in een één Europa.

antwoordje: nou nee, we bedoelen eigenlijk dat je dan geen
paspoort meer nodig hebt.

reactie van EU burger: Aha, nu snap ik het. Maar wat is het
verschil dan eigenlijk precies met toen we nog wel
paspoorten nodig hadden?

reactiee daarop: We noemen het vrij reizen met een paspoort
maar dat heet nu geen paspoort meer, maar pas-poort. Noem
het reisdocument, what-ever. Om de poort te kunnen passeren.
Begrijp je?

reactie van EU burger:  HAHAHA ..?!? .... ik begrijp dat we
belazerd zijn !!!  *Welke* poort ??

Logisch dat Boris en zijn fractie zo denkt .....
Ook (en echt) logisch is het dan om de poortwachters af te
schaffen. :)

Henk Elegeert