Kabinet wil af van twee paspoorten

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Sep 2 06:04:37 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL> forwarde:

>  Ik niet.

Ik ook niet.

>  Er bestaat geen Europese natie,

Laten we hopen dat het zo blijft.

 >  dus ook geen Europese nationaliteit

Laten we hopen dat het zo blijft.

 >  en dus ook geen Europese burger.

Dan toch geen eenduidige Europese burger. Maar ook hier weer
een instrument (paspoorten) in handen van politici in plaats
van een (goede) regeling voor burgers.

 >  Waarom zou er dan in hemelsnaam wel een
>  Europees paspoort moeten komen ? Waarom zouden men een inwoner moeten
>  zijn van een ander land - laat staan van een fictief land ?

Komt er geen oorlog meer misschien, want imnmers fictief en
allen levend in een grotere context.

Flauwekul weet ik, want voor je het weet heb je
handelsbelangen en een oorlog met China uit te vechten of
met de VS. Kijk, en dan komt zo'n EU paspoort weer wel van pas.

>  Zoals gebruikelijk doet men niets behalve de burger lastig vallen met
>  allemaal onzin daar waar het om de EU gaat.

Wat wil je ook anders met politici die hun taken niet
waarmaken?

 >  Dat komt omdat men met z'n
>  Eurofilie een soort gevangenis rondom zichzelf heeft opgericht, vervol-
>  gens kan men geen kant meer op en rest de politicus niets meer dan in
>  te grijpen in het leven van de burgers.

Je analyse kan ik niet helemaal volgen. Het is juist het
type politcus dat dit soort gevangenis heeft opgericht. Wat
hem/haar rest is het proces in gang houden en het blijven
bewaken.

Hij/zij (politici) hebben dus wel degelijk een keuze.

Voor een werkelijke/inhoudelijke keuze moet hij/zij wel
eerst te rade bij de burger.

>  Men zou z'n gevangenis moeten afbreken in plaats van steeds weer andere
>  papieren in het rond te strooien.

Zelfs een (EU) grondwet wordt zonder jouw inbreng
(daargelaten jouw visie) in elkaar geflanst, en enkel om je
als burger volledig buitenspel te houden. Precies zoals die
grondwet zelf tot stand gaat komen. Daaraan je goedkeuring
verlenen wil zoveel zeggen als, ik ben geen Europees.

Want, ondanks alle geleuter over de zgn. inbreng van de (EU)
burger zelf, heb ik niets gezien dat daarvoor door kan gaan.

Politiek moet (terug) naar de burger. Ook de Europese.

>  [Diepe zucht]

Oeps ja shit, wat zuurstof dan maar? ;)

Henk Elegeert