Opzegging lidmaatschap

Ellen Vunderink evu at PLANET.NL
Wed Sep 1 22:58:52 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  ----- Oorspronkelijk bericht -----
  Van: Kees van Loon
  Aan: Ellen Vunderink ; Bert Bakker ; D66 at NIC.SURFNET.NL
  Verzonden: woensdag 1 september 2004 20:40
  Onderwerp: Re: Re: Opzegging lidmaatschap

  >Als je opgeeft heb je volgens mij onvoldoende Spirit in je om je liberale gedachtengoed gewaar te worden. De partij ben >jezelf en de anderen en is niet alleen partijkader of den Haag.

  Er was eens een man die heette Don Quijote, en die vocht tegen molens. In mijn perceptie was hij enigszins gespeend van realiteitszin, Kees.  Je overtuigt je tegenstander niet. En gras gaat niet harder groeien als je eraan trekt.

  Waarmee ik wil zeggen dat mijn liberale gedachtengoed niet meer hetzelfde liberale gedachtengoed is als dat van de fractie, en dat ik er geen vertrouwen in heb dat ik invloed kan uitoefenen op wat Den Haag doet, en dat mijn en hun gedachtengoed elkaar nog kunnen naderen binnen afzienbare termijn. Er moet op een dag een omwenteling komen binnen D66, tenzij de partij gewoon ten onder gaat. Blijkbaar is de tijd nog niet rijp. Ik herken mij nu zo weinig in wat er nu in de partij gebeurt, en hoe de partij zich opstelt binnen het kabinet, dat ik mij niet meer verbonden voel met de partij. Als jij daaruit de conclusie trekt dat ik dan onvoldoende spirit heb om mijn liberale gedachtengoed gewaar te worden, dan ben ik dat *&^% *& #$@ volledig oneens met je. Je kan het dak op, de boom in en de Maas op.