Kabinet wil af van twee paspoorten

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.NL
Wed Sep 1 10:00:57 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Wednesday 1-9-2004 09:01, Fritz van Rikxoort wrote:
><knip>
>met als enige inhoudelijke
>Pufde-puntje een paternalistisch automatisch (dus gedwongen)
>Nederlanderschap van hier geboren kinderen van buitenlandse ouders...
><knip>

Ik vind er niets verkeerd aan als hier geboren kinderen van buitenlandse
ouders automatisch Nederlander zijn.
Er moet dan wel de mogelijkheid bestaan om dat Nederlanderschap te verwerpen.
Dan heb je duidelijk aangegeven dat je NIET wil.

Ik kan me nog precies voor de geest halen, dat ik met mijn vader bij de
instanties zat (ik was toen een jaar of 7 oud), waarbij hij voor hemzelf en
zijn kinderen de Indonesische nationaliteit afwees, die volgens een toen
van kracht wordende wet automatisch aan ons werd verleend, omdat wij in
Indonesie geboren waren.

Glenn Mellonius
Haarlem.