Democratisch Europa (Was: Re: Europese Joden gedwarsboomd bij vuige plannen)

Sun Oct 31 13:25:06 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ja Hein,

Daarom was ik het met je eens, dat los van de ondemocratische verkiezing van
Europese bestuurders, zoals hier in ons land van alle bestuurders, ik liever
als homo, agnost of ongehuwde zonder aanrecht, met de openlijke Buttiglione
praat, dan te maken met en last van de stiekeme Buttiglione's van het CDA,
PvdA, wat minder VVD en zelfs van D66 (staatssecretaris Ybema was zo'n
bedriegelijke griezel) of van CNV en FNV, die erger dan Buttiglione hun enge
persoonlijke overtuigingen, zonder dat ze door het volk of alle werknemers
gekozen zijn, steeds stiekem en in ondoorgrondelijke regeltjes verhuld,
opleggen aan ongehuwden en vele vrouwen die het aanrecht hebben verlaten en
zich zelf ontplooien en economische zelfstandig werken. Zij worden stiekem
voor duizenden euro's per jaar extra belast, als aflaat naar de christelijk
levende paartjes, met hun handelingsonbekwame vrouwen economisch afhankelijk
van hun man. Precies de reden dat in Nederland ook kinderopvang en
overblijven op school maar niet echt van de grond komt, om van het
combineren van werk met andere zorg voor geliefde familie en vrienden maar
niet te spreken. Allemaal veel beter en socialer en minder dwingend
christelijk geregeld in die vele openlijk katholieke en gereformeerde
landen, dan in ons stiekeme domineesland. Met de mond belijden, daar zijn we
goed in, maar steeds als een puntje bij het paaltje komt doen we een plas en
alles blijft zoals het was...

Fritz