Felle kritiek op 'prestigestrijd' OM

Sat Oct 30 18:47:21 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dan moet je voor verkiezingen ven rechters en officieren zijn,
want jouw waterscheiding der machten ook bij de benoemingen leidt tot
ondoorzichtige belangenverstrengelingen en het elkaar aanwijzen en laten
benoemen van vriendjes uit eigen kringen. Dat is het probleem, niet alleen
bij alle politieke benoemingen en voordrachten door regeringen, maar ook bij
de beneomingen van rechters en officieren. Berts punt dat het voor het
beleid uitmaakt of er een evenwicht is tussen gewenst algemeen beleid (niet
per geval!) en de profielen van de machtshebbers klopt natuurlijk wel!