Buttiglione en liberalen (was een andere vreselijke titel)

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Fri Oct 29 13:56:39 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De kwestie is hier helemaal niet of Buttiglione mag zeggen wat hij vindt.
Natuurlijk mag hij dat - ik ben het zeer met Voltaire eens.

De kwestie is hier of je iemand met zijn opvattingen beleidsverantwoordelijk
moet maken voor de bestrijding van discriminatie van homoseksuelen, vrouwen
enzovoorts.

Zo ben ik in het Nederlands parlement dol op Bas van der Vlies die authentiek
en volstrekt overtuigd zijn bijdrage levert aan het debat - ook als het gaat
om dingen waar niemand in Nederland, maar ik zou hem niet graag
verantwoordelijk maken voor de scheiding van kerk en staat. Of voor de gelijke
behandeling tussen mannen en vrouwen. Of voor het vervolgingsbeleid bij
euthanasie. Maar dat doet aan mijn bewondering voor de man niets af, en
evenmin aan zijn recht van spreken.

Dus ik ben trots op Sophie in 't Veld, die een leidende rol heeft gespeeld in
het verzet tegen de benoeming van Buttiglione, en niet tegen Buttiglione
zelf.

Bert.