Democratisch Europa (Was: Re: Europese Joden gedwarsboomd bij vuige plannen)

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Fri Oct 29 13:35:44 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Inderdaad, Henk, de stemming vond niet plaats. Hij dréigde plaats te
vinden, en die confrontatie is Barroso uit de weg gegaan. Laf. Net zo
laf als de liberale fractie die dreigde met tegenstemmen als iemand zijn
overtuiging niet zou "intrekken". Wat een onzin, je overtuiging
intrekken. Of liever nog: nooit meer zeggen wat je écht vindt, altijd
zeggen wat andere willen horen. Dus de politieke correctheid pur sang.
Dát is wat onze liberale vrienden in het EP, en onze Lousewiesjes en
andere keurige dametjes en heertjes van D66 willen. Buitenkant politici,
show-politici, politiek voor de Bühne. Dus....Je bent een overtuigd
rechtgeaard aartsconservatief Katholiek, maar je glimlacht en fluit en
schudt handjes en houdt iedereen te vrind, want je hebt mekaar nodig bij
de stemming, nietwaar.
D66 ten voeten uit.
Wat walg ik van dit soort politiek.
Ben zelf geen katholiek en heb geen hekel aan homo's, het kan mij geen
flikker schelen wie het met wie doet. Ik vind vrouwen en mannen evenveel
waard en pleit warm voor zoveel mogelijk zelfredzaamheid,
zelfstandigheid en vrijheid van elkeen in Europa.
Maar ik respecteer een ander geluid. Ik luister naar katholieken,
protestanten, communisten, reactionairen, godsdienstigen en atheïsten.
Want mijn mening en mijn overtuiging zijn niet heilig en absoluut. Ik
ben namelijk een liberaal. Een *open* liberaal. En als ik in het EP zou
zitten zou ik zeggen: beste Butiglione, zolang u zich aan de regels
houdt, zolang u de wet respecteert en zolang u de vastgelegde vrijheden
in Europa verdedigt als een leeuw, óndanks uw overtuiging als zuid
Italiaanse katholiek, dan hebt u mijn zegen. Ga ervoor. En als u iets
doet dat me niet bevalt dan trek ik hard aan de noodrem. Want ik ben
parlementariër.
Niets van dat alles. Butiglione maocht geen commissaris worden,
Butiglione mocht niet spreken, want hij had een niet correcte
*overtuiging*!
Ik hoop dat Kroes meevalt in de afgrond van deze soap. Een liegende en
bedriegende bedrijfsleven-callgirl wèl tolereren, en een Butiglione
niet, het is van een bedroevend niveau.
Politici, ik word kotsmisselijk van uedelen.