Europese Joden gedwarsboomd bij vuige plannen

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Oct 29 12:41:32 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> De frustratie zat en zit kennelijk hoog. Het is ook een gotspe: zo'n
> dikke 700 mensen met elk een salaris van meer dan een ton
> gemeenschapsgeld zitten uren en uren te vergaderen over dingen waar
> uiteindelijk een klein gremium over beslist.

Een voorzitter die dat eigenmachtig doet. Wordt daarover
niet ter verantwoording geroepen, maar krijgt - belachelijk
genoeg - een applaus.

> Het EP heeft weinig tot niets met een volwassen democratie te maken, het
> is een poppenkast, dus élke kans de melktandjes te laten zien moet
> worden aangegrepen.

Ik zie ook werkelijk niet wat de EU-burger hier nu beter van
wordt. Is er een dreiging afgewend? Welke dan, en hoe?

> Dan komt er een meneer uit zuid Italië die, (zoals zovelen uit Zuid
> Italië, én Hongarije, en Slavakije, én Zuid Duitsland, én Frankrijk, én
> Spanje, én de baltische Staten, én België én etc) een traditioneel
> katholieke overuiging heeft. De meneer heeft het lef en het fatsoen open
> en eerlijk voor zijn overtuiging uit te komen (vergelijk dat eens met
> konkelende en liegende liberale heldin Kroes!) en meldt dat het recht
> bij hem altijd gaat boven privé overtuiging. Transparanter kan het niet.
> Eerlijker kan het niet.

[ Ach kom nou Hein, een christen maar, afgezantje van den
Pope ook nog, moet toch kunnen in ons aller Europa. Eentje
discrimineren kan toch wel? Voor de rest handhaven we onze
principes, egtwel. Maar die ene ..... je bent wel streng
hoor. Bovendien, hij zegt wel meer dingen die niet kunnen. ]

De consequentie inderdaad, Hein. Maar ons Europa is of
veilig voor homo's en vrouwen, en dan kan het niet afhangen
van een man, want dan is Europe dus niet veilg voor homo's
en vrouwen. Het EP controleert dat en neemt dan vervolgens
maatregelen.

De nieuwe EU grondwet is (zag ik) net ondertekent, laten we
er maar uitstappen.

> Maar nee, de zichzelf liberaal noemende fractie
> van nieuwe inquisiteurs vindt dat de man wegens zijn overtuiging een
> beroeps -en spreekverbod dient te krijgen.

Tja, dan kan iedereen wel de bek gaan houden, want allemaal
hebben we een mening/overtuiging.

Een nieuwe vorm van vrijheid van meningsuiting?

BTW: mijn gemeente heeft het gastenboek weggehaalt van haar
website. Ook teveel mensen met een mening, weet je. Is dat
nu om te lachen of om te janken? :)  :(

> Want wie niet nét als wij
> praat, dat wil zeggen glibberige pseudo-liberale poltieke correctheden
> debiterend, die moet z'n grote mond houden.

Lijkt me erg liberale gedachte. (maar niet heus) :)

> Dus wordt de man wordt weggestemd.

Ho ho Hein, dat is niet waar hoor. Er heeft helemaal geen
stemming plaatsgevonden. Of ben ik nu verkeerd?

> En dat heet dan een overwinning van de democratie.

Precies. Geen stemming en toch een overwinnig? Ik begreep
het ook al niet. Ook ingeval hij weggestemd zou zijn
overigens is er been overwinning te vieren, maar juist een
verlies. (ok, dat viert men niet)

 > Ik noem het een
> overwinning van de duistere krachten van het spreekverbod, de
> intolerantie, de middeleeuwse inquisitie in een modern jasje en de
> misselijkmakende liberale zelfgenoegzaamheid.

Ik 'lees' je terechte boosheid Hein. Overigens het EP trok
de lippen op - onduidelijk is nog of dat uit angst of
zelfbewust plaats vond - waardoor een voorzitter zijn - door
anderen geregeld - clubje niet voor wilde dragen en daarmee
de democratie een stapje voor wenste te blijven.  Want laten
we vaststellen dat het EP geen op enkele manier een
democratisch instrument heeft gehanteerd, of zelfs maar
heeft kunnen hanteren. Er heeft immers geen stemming
plaatsgevonden.

Dus hoezo, 'de demcratie' heeft aan kracht gewonnen?  Waar
dan, zo vraag ik mijn af. Niet dus!

Ik zie slechts een aankomend voorzitter die - uiterst
ondemocratisch - de stekker er vroegtijdig heeft uitgetrokken.

Ook al geen winst voor het EP, lijk mij, of
besluitvaardigheid door dat EP.

Affijn, alles behalve (een) fijne democratie(en).

Henk Elegeert