Marktwerking ziekenzorg

Lenny Bruce lennybruce235 at HOTMAIL.COM
Fri Oct 29 10:36:59 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ha die mark,

Als ik het onderstaande zo lees ben je de eerste maal op je nederlandse
ervaring afgegaan, en de tweede keer niet.... De
dokters-ziekenhuis-overheids-bureaucratie in Nederland is ook niet echt weg
te poetsen. Als je hier de weg kent valt het mee...
De reden voor het "overdadig" testen is gelegen in de claim-cultuur.
Een anestheet, (die worden nogal eens legaal aangesproken) kan soms tot 2/3
van zijn rekening als verzekeringspremie moeten afdragen. Naar gelang hij al
eens een claim aan de broek heeft gehad...
Kortom in een perfecte wereld..
Lenny

>From: "Mark Giebels" <mark at giebels.org>
>To: <fritz at rikxoort.demon.nl>, <HmjE at home.nl>, <vreekamp at knoware.nl>,
><D66 at nic.surfnet.nl>, <mark at giebels.org>
>Subject: Re: Marktwerking ziekenzorg
>Date: Wed, 27 Oct 2004 17:14:09 -0700
>
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>

>Ik ben gelukkig geen ervaringsdeskundige. En ik heb als lid van de 98-02
>D66 programmacommissie ook hard ingezet om de omslag naar het
>vraaggestuurde stelsel te maken. Daar kom ik na mijn Amerikaervaring op
>terug. Helaas, want ik hou ook niet van overheidsbureaucratie.

> [...]

FREE pop-up blocking with the new MSN Toolbar - get it now!
http://toolbar.msn.com/