Inhaalslag door rest EU

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Thu Oct 28 18:59:08 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Henk,

Ik gaf je in mijn vorige email gelijk dat de
arbeidsproductiviteitsschommelingen door conservatieven gebruikt worden
om propaganda mee te voeren. Helaas zie ik progressieven dat echter ook
doen. 'Kijk eens hoe hoog onze productiviteit is vergeleken met die
afschuwelijk kapitalistische Amerikanen. Dus we doen het economisch veel
beter dan hen', zoiets. Alsof de arbeidsproductiviteit de metrics is
voor economische progressie.

Jij ontkent dat progressieven propaganda voeren, omdat je schreef dat
progressieven hun eigen gelijk telkens ter discussie stellen. Ik denk
dat dat deels waar is, in de zin dat het inderdaad proportioneel meer
voorkomt dan onder de conservatieven. Maar, er zijn er dus ook heel wat
die elke statistiek uit hun verband trekken en er propaganda mee voeren.
Je haalde eerder op deze lijst al een dergelijk rapport van een links
georienteerde Amerikaans economisch onderzoeksbureau aan, en gebruikte
dat zelf ook om propagande mee te voeren. En het ging toen ook over de
arbeidsproductiviteit. Het was volkomen lachwekkend wat men daarin
concludeerde. De cijfers waren niet fout, maar de conclusies wel. En jij
volgde hen kritiekloos in hun propagande. Daar had ik dan ook flinke
kritiek op.

Vandaar dat ik je deels gelijk geef. Overigens ben ik het wel *helemaal*
met je eens wat betreft jouw kritiek op de CBS berichtgeving.....

Groeten,
Mark Giebels